- Autor: Kancelaria Effect
Zbliżające się ferie zimowe to okres, w którym tysiące osób wybiera się na stoki narciarskie w Polsce i za granicą. Wzmożony ruch, większa liczba początkujących narciarzy, a także zmienne warunki pogodowe zwiększają ryzyko wypadków i kolizji. Jedną z rzeczy, o którą warto zadbać przed wyjazdem narciarskim jest zabezpieczenie siebie i swojej rodziny, w odpowiednie ubezpieczenie - zarówno NNW, jak i OC. Wbrew pozorom oba są równie ważne, a ubezpieczenie OC bywa nawet ważniejsze.
Dodaj komentarz- Autor: Kancelaria Effect
Opis sprawy, w której uzyskaliśmy 120.000 zł zadośćuczynienia i odszkodowania dla pieszej, potrąconej przez pojazd mechaniczny na jednym z przejść dla pieszych w Suwałkach. W wyniku tego potrącenia poszkodowana piesza doznał a poważnego urazu głowy i złamania nogi. Postępowanie o wypłatę świadczeń odszkodowawczych zakończyło się ugodą z zakładem ubezpieczeń, skutkującą wypłatą odpowiednio wysokich świadczeń.
Dodaj komentarz- Autor: Kancelaria Effect
W okresie zimowym podróże pojazdami komunikacji miejskiej należą do bardziej niebezpiecznych niż w okresie letnim, ponieważ schody w takich pojazdach są wtedy często śliskie, z uwagi na warunki atmosferyczne i nanoszony przez pasażerów śnieg oraz błoto. W takich sytuacjach łatwo o poślizgnięcie się i upadek. Za upadek na takiej śliskiej powierzchni, w trakcie wchodzenia lub wychodzenia z autobusu, autokaru czy tramwaju, często można uzyskać odszkodowanie z polisy OC pojazdu. Przykładem takiej sprawy jest postępowanie, w którym uzyskaliśmy dla naszego klienta należne odszkodowanie za wypadek w tramwaju.
Dodaj komentarz- Autor: Kancelaria Effect
Często spotykanym, choć na pierwszy rzut oka mało prawdopodobnym rodzajem wypadku kolejowego jest wpadnięcie pasażera wchodzącego do pociągu lub wychodzącego z niego, między peron a pociąg. Takie wypadki zdarzają się najczęściej w wyniku różnic w konstrukcji pociągów i peronów. Bezpieczeństwo pasażerów pociągów zależy w dużej mierze od odpowiednio zaprojektowanej infrastruktury. Niestety taka infrastruktura bywa wadliwa, nieprawidłowo skonstruowana oraz niezadbana. Krawędzie peronów nie zawsze są dostosowane do pociągów, zarówno jeśli chodzi o wysokość, jak i odległość. Czynniki te są szczególnie niebezpieczne w zimie, kiedy śliskość nawierzchni (schodów pociągów i peronów) dodatkowo zwiększa ryzyko wypadku. Nawierzchnia nie zawsze jest regularnie czyszczona i zabezpieczana przed oblodzeniem. Często prowadzi to do wypadków, w których można odnieść obrażenia ciała. W takich sytuacjach uzasadnione jest żądanie odszkodowania za wypadek w pociągu lub na peronie z ubezpieczenia OC
Dodaj komentarz100.000 zł zadośćuczynienia i odszkodowania dla potrąconego rowerzysty - sprawa sądowa przeciwko PZU
- Autor: Kancelaria Effect
Opis sprawy, w której PZU przyznało rowerzyście poszkodowanemu w wyniku potrącenia przez samochód odszkodowanie i zadośćuczynienie w kwocie 30.000 zł, a nasza Kancelaria, po przeprowadzonej sprawie sądowej, uzyskała dodatkowe świadczenia w kwocie ponad 40.000 z. Łącznie z odsetkami odszkodowanie dla potrąconego rowerzysty wyniosło prawie 100.000 zł.
Dodaj komentarz