Nasza firma prowadzi sprawy wypadków w autobusach komunikacji miejskiej, do których doszło w różnych miastach Polski. Niedawno skończyliśmy z pozytywnym skutkiem sprawy odszkodowawcze, po wypadkach w pojazdach komunikacji miejskiej, będących w zarządzie MPK w Białymstoku oraz ZTM w Katowicach. Mimo, że w żadnej z tych spraw na miejsce zdarzenia nie była wzywana policja ani nie toczyło się postępowanie karne, udało się udowodnić odpowiedzialność zakładów ubezpieczeń i uzyskać satysfakcjonujące odszkodowanie za wypadek w autobusie.
Jeżeli chcesz się z nami bezpłatnie skonsultować w sprawie o odszkodowanie za wypadek w autobusie:
- zadzwoń pod numer: 690 453 226
- wyślij wiadomość e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślij wiadomość poprzez WhatsApp
Szybko i bezpłatnie dokonamy analizy sprawy oraz przedstawimy propozycję jej poprowadzenia. Działamy na terenie całego kraju!
Kolejne wygrane sprawy o odszkodowanie za wypadek w autobusie - opisy naszych spraw
Odszkodowanie za wypadek w autobusie MPK w Białystoku
W maju 2021r., w Białymstoku, doszło do zdarzenia drogowego, w którym szkodę poniosła nasza klientka. Poszkodowana jechała jako pasażerka autobusu komunikacji miejskiej linii 2. Jadąc przez ulice Sienkiewicza, kierowca autobus gwałtownie zahamował. W chwilę po tym, gdy autobus był w drodze do kolejnego przystanku, Poszkodowana wstała z siedzenia i powoli szła w kierunku wyjścia. Trzymała się za poręcz siedzenia, gdy nagle kierowca po raz kolejny gwałtownie zahamował. W wyniku tego Poszkodowana upadła na podłogę, upuszczając torbę z zakupami. Poszkodowana upadła na prawy bok i uderzyła ramieniem, kolanem i prawą nogą o podłogę. Pasażerowie pomogli jej wstać i zebrać upuszczone rzeczy. Kierowca zatrzymał autobus na przystanku i zapytał czy nikomu nic się nie stało. Poszkodowana powiedziała, że upadła i mocno się uderzyła. Następnie wysiadła z autobusu i udała się do domu, gdzie mieszka jej córka. Bardzo bolała ją stopa, kolano i ręka, więc córka zawiozła ją na SOR, gdzie wykonano przeswietlenie i założono na nogę gips. Dalsze leczenie trwało do października 2021r.
Dzień po zdarzeniu, córka Poszkodowanej telefonicznie zgłosiła w MPK Białystok, że Poszkodowana ucierpiała w przedmiotowym zdarzeniu. Otrzymała informację, że przewozy na tej linii obsługuje Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. Następnie Poszkodowana zwróciła się do Kancelarii Effect z wnioskiem o wszczęcie postepowania, w celu uzyskania odszkodowania za wypadek w autobusie.
Kancelaria zgłosiła się do KPKM w Białymstoku, z wnioskiem o zabezpieczenie monitoringu ze zdarzenia, udostępnienie notatki służbowej oraz wskazanie polisy OC. Po uzyskaniu odpowiedzi zwrotnej zgłoszono sprawę do zakładu ubezpieczeń. Zakład ubezpieczeń przyjął odpowiedzialność za zdarzenie i przyznał na rzecz Poszkodowanej kwotę 9.254,48 zł. Po przyznaniu tej kwoty postępowanie zostało chwilowo wstrzymane, a po zakończeniu leczenia ponownie wszczęte. Z dalszą dokumentacją podjęliśmy negocjacje ugodowe, które ostatecznie doprowadziły do wypłaty świadczeń w łącznej wysokości 13.000 zł.
Odszkodowanie za wypadek w autobusie ZTM w Katowicach
W październiku 2021r. nasz klient wraz z żoną jechał autobusem, do docelowego przystanku Przeczyce Zakamień. Podróż odbywała się autobusem linii AP-1, organizowanej przez Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach. W Pyrzowicach, na przystanku Pyrzowice Lotnisko doszło do zdarzenia, w którym nasz klient doznał obrażeń ciała. Gdy autobus zbliżał się do wjazdu na lotnisko, wraz z żoną udał się on w kierunku przednich drzwi. Nagle kierowca bardzo gwałtownie zahamował, a Poszkodowany - pomimo tego, że trzymał się poręczy – upadł, uderzając w przedni kokpit przy kierowcy. Przez kilkanaście sekund nie mógł oddychać i odczuwał ogromny ból w obrębie klatki piersiowej. Z pomocą żony wysiadł z autobusu i usiadł na ławce na przystanku. Po kilku minutach podszedł do nich kierowca autobusu, który przeprosił. Wyjaśnił, że powodem awaryjnego hamowania był opadający szlaban przy wjeździe na teren lotniska. Kierowca, spiesząc się, chciał przejechać przez bramki bezpośrednio za poprzedzającym go pojazdem, ale nie zdążył, gdyż szlaban zaczął opadać. Na miejsce nie były wzywane służby ratunkowe, gdyż Poszkodowany myślał, że jest to ból chwilowy i zaraz ustąpi. Ból jednak nie ustępował, więc Poszkodowany wraz z żoną udał się w podróż powrotną do domu. W domu ból niestety się nasilał i następnego dnia, po nieprzespanej nocy, Poszkodowany udał się do lekarza. Na wizycie wykonano badanie USG i stwierdzono cechy złamania okolicy VI żebra po stronie lewej. Na kolejnej wizycie zlecono ponownie badanie RTG, które wykazało złamanie żebra IV i V w linii pachowej tylnej z przemieszczeniem odłamów oraz żebra VI i VII bez istotnego przemieszczenia. Leczenie trwało do lutego 2022r.
Dwa tygodnie po zdarzeniu, Poszkodowany zgłosił się do Kancelarii Effect z prośbą o analizę sprawy pod kątem możliwości dochodzenia odszkodowania za wypadek w autobusie. Kancelaria oceniła sprawę i wskazała, że dochodzenie roszczeń jest zasadne, ale z uwagi na to, że Poszkodowany nie zgłosił sprawy na policję ani też nie miał żadnego pisemnego potwierdzenia okoliczności zdarzenia, należy jak najszybciej zgłosić informację o wypadku do Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach. Poszkodowany zlecił Kancelarii prowadzenie sprawy, a w międzyczasie wysłał także zgłoszenie wypadku do ZTM. Otrzymał odpowiedź, że ZTM jest jednostką organizującą transport zbiorowy na obszarze, w którym doszło do wypadku, jednak przewozy są wykonywane przez podwykonawców, na podstawie zawartych umów na obsługę linii autobusowych. ZTM wskazał nazwę i adres przewoźnika, obsługującego linię AP1. Dalsze działania w sprawie przejęła Kancelaria Effect. Wystąpiliśmy do przewoźnika z wnioskiem o wnioskiem o zabezpieczenie monitoringu ze zdarzenia, udostępnienie notatki służbowej sporządzonej przez kierowcę oraz wskazanie polisy OC pojazdu. Wniosek ten pozostał bez odpowiedzi. Podobnie, jak kolejne monity. W związku z powyższym Kancelaria złożyła skargę na przewoźnika do ZTM. ZTM podjął działania w sprawie i zobowiązał operatora linii do załatwienia sprawy, zgodnie ze swoją właściwością. Po tym piśmie, przewoźnik udostępnił polisę OC, a Kancelaria Effect rozpoczęła działania w celu uzyskania odpowiednio wysokiego zadośćuczynienia i odszkodowania za wypadek w autobusie. Po zgłoszonym roszczeniu, zakład ubezpieczeń przeprowadził postępowanie likwidacyjne i przyznał na rzecz Poszkodowanego świadczenia w łącznej kwocie 10.459,55 zł. Następnie podjęto dalsze negocjacje, po których udało się uzyskać dodatkową kwotę 6.540,45 zł. Sprawę zamknięto porozumieniem na łączną kwotę 17.000 zł.
Miałeś wypadek w autobusie? Sprawdź jak możemy Ci pomóc!
Jeżeli chcesz się z nami bezpłatnie skonsultować w sprawie o odszkodowanie za wypadek w autobusie:
- zadzwoń pod numer: 690 453 226
- wyślij wiadomość e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślij wiadomość poprzez WhatsApp
Szybko i bezpłatnie dokonamy analizy sprawy oraz przedstawimy propozycję jej poprowadzenia. Działamy na terenie całego kraju!