Jesteśmy z Krakowa, lecz skutecznie prowadzimy sprawy odszkodowawcze na terenie całego kraju. Przykładem tego jest sprawa o odszkodowanie, którą prowadziliśmy dla Poszkodowanej pasażerki autobusu komunikacji miejskiej w Koninie. Sprawa o odszkodowanie za wypadek w autobusie MZK Konin zakończyła się satysfakcjonującą ugodą z zakładem ubezpieczeń, pomimo, że pierwotnie zakład ubezpieczeń odmówił Poszkodowanej wypłaty świadczeń.
Jeżeli chcesz się z nami bezpłatnie skonsultować w sprawie o odszkodowanie za wypadek w autobusie:
- zadzwoń pod numer: 690 453 226
- wyślij wiadomość e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślij wiadomość poprzez WhatsApp
Szybko i bezpłatnie dokonamy analizy sprawy oraz przedstawimy propozycję jej poprowadzenia. Działamy na terenie całego kraju!
Odszkodowanie za wypadek (upadek) w autobusie MZK Konin - opis naszej sprawy
Upadek pasażerki w autobusie MZK Konin, na skutek gwałtownego hamowania pojazdu
W czerwcu 2022r. Poszkodowana jechała autobusem Solaris, numer taborowy 312 w Koninie. Podczas gwałtownego hamowania autobusu przed przejściem dla pieszych, Poszkodowana spadła z siedzenia na podłogę, doznając urazu głowy i złamania ręki. Kierowca autobusu najpierw sam udzielił pomocy, a następnie ktoś z pasażerów wezwał pogotowie ratunkowe, które zabrało Poszkodowaną na SOR lokalnego szpitala. Po zszyciu rany na głowie i unieruchomieniu złamanej ręki wypisano ją do domu. Po kilku dniach ręka zaczęła bardzo boleć i puchnąć i lekarz ortopeda skierował pilnie na zabieg w którym nastąpiło chirurgiczne scalenie kości. Dalsze leczenie trwało pół roku.
Odszkodowanie za wypadek pasażerki w autobusie MZK Konin
Poszkodowana samodzielnie wystąpiła o numer polisy OC autobusu, który otrzymała. Następnie szkoda została zgłoszona do TU UNIQA, ale zakład ubezpieczeń odmówił wypłaty odszkodowania za odniesiony uszczerbek na zdrowiu. Po otrzymaniu decyzji odmownej, Poszkodowana zgłosiła się do Kancelarii Effect z prośbą o analizę możliwości dalszego prowadzenia postępowania. Mimo dzielącej nas odległości nie było żadnych problemów z wzajemną komunikacją. Odpowiednie formalności zostały załatwione w formie zdalnej, a Kancelaria Effect przejęła sprawę przeciwko zakładowi ubezpieczeń.
Ponownie zgłosiliśmy roszczenie, wskazując, że odpowiedzialność kierowcy autobusu względem przewożonych pasażerów kształtuje się w oparciu o kodeksową zasadę ryzyka (art. 436. § 1 k.c.). Poszkodowany pasażer może więc dochodzić odszkodowania, nawet jeśli kierowca nie ponosi winy za wypadek. Odpowiedzialność wyłączają jedynie trzy przesłanki egzoneracyjne: siła wyższa, wyłączna wina osoby trzeciej oraz wyłączna wina poszkodowanego. Żadna z tych przesłanek nie wystąpiła w realiach przedmiotowej sprawy.
Zakład ubezpieczeń przyjął nasze zgłoszenie, a następnie przeprowadził ponownie postępowanie likwidacyjne. W tego tego postępowania zakład ubezpieczeń zaakceptował nasze argumenty, a następnie przyjął odpowiedzialność za skutki zdarzenia. W związku z tym przyznał na rzecz Poszkodowanej kwotę 10.004 zł, tytułem zadośćuczynienia i odszkodowania za wypadek w autobusie. Kwota ta nie była satysfakcjonująca, więc podjęliśmy dalsze negocjacje. Postępowanie w sprawie zakończyło się zawarciem ugody, na mocy której Poszkodowana otrzymała łącznie 20.000 zł zadośćuczynienia i odszkodowania za wypadek w autobusie MZK Konin.
Miałeś wypadek w autobusie? Sprawdź jak możemy Ci pomóc!
Jeżeli chcesz się z nami bezpłatnie skonsultować w sprawie o odszkodowanie za wypadek w autobusie:
- zadzwoń pod numer: 690 453 226
- wyślij wiadomość e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślij wiadomość poprzez WhatsApp
Szybko i bezpłatnie dokonamy analizy sprawy oraz przedstawimy propozycję jej poprowadzenia. Działamy na terenie całego kraju!
. Zapraszamy do współpracy.