Dziś opisujemy kolejną sprawę, w której reprezentowaliśmy osobę poszkodowaną w wypadku, do którego doszło podczas korzystania z usług przewoźnika kolejowego PKP Intercity. Tym razem nie chodzi jednak o przytrzaśnięcia drzwiami automatycznymi, lecz o uraz odniesiony podczas wsiadania do pociągu. Poszkodowana, która wsiadając do pociągu wpadła pomiędzy pociąg, a peron i doznała w wyniku tego obrażeń ciała, uzyskała 17.000 zł tytułem zadośćuczynienia i odszkodowania za wypadek w pociągu z ubezpieczenia OC przewoźnika kolejowego.
Jeżeli chcesz się z nami bezpłatnie skonsultować w sprawie o odszkodowanie za wypadek w pociągu:
- zadzwoń pod numer: 690 453 226
- wyślij wiadomość e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślij wiadomość poprzez WhatsApp
Szybko i bezpłatnie dokonamy analizy sprawy oraz przedstawimy propozycję jej poprowadzenia. Działamy na terenie całego kraju!
Odszkodowanie za wypadek podczas wsiadania do pociągu PKP Intercity - opis naszej sprawy
Wypadek w pociągu PKP Intercity - upadek podczas wsiadania do pociągu
Do wypadku doszło w jeden ze styczniowych dni 2022r.. Poszkodowana chciała wsiąść do pociągu na dworcu w Gliwicach. Konstrukcja tego dworca oraz wejścia do pociągu były ze sobą nie skorelowane, co spowodowało, że pomiędzy jednym a drugim, była duża przestrzeń. Jako, że był to styczeń, schody do pociągu były bardzo śliskie. Poszkodowana, aby wsiąść do pociągu musiała zrobić bardzo długi krok. Podczas stawania na stopniu, jej noga poślizgnęła się, a Poszkodowana wpadła w głęboką dziurę, pomiędzy pociągiem a peronem. Poszkodowana wpadła aż po głowę i nie mogła się wydostać. Zaczęła głośno krzyczeć, bojąc się, że pociąg ruszy, a ona zostanie zmiażdżona. Krzyki usłyszało dwóch pasażerów, którzy wyszli z pociągu i pomogli Poszkodowanej wydostać się z dziury, a następnie pomogli jej wejść do pociągu. Okazało się, że upadając, Poszkodowana doznała urazu prawej ręki. Od większych obrażeń uratowała ją bardzo gruba puchowa kurtka. W pociągu, o całej sytuacji został poinformowany konduktor, który wezwał kierowania pociągu. Kierownik pociągu zadzwonił po służby ratunkowe i wezwał karetkę na dworzec docelowy, tj. Kraków Główny. Karetka zabrała Poszkodowaną do szpitala, gdzie zdiagnozowano złamanie prawej kości promieniowej.
Sprawa o odszkodowanie za wypadek podczas wsiadania do pociągu PKP Intercity
Po wyjściu ze szpitala Poszkodowana zgłosiła się do Kancelarii Effect, celem możliwości uzyskania odszkodowania za wypadek w pociągu PKP Intercity. Kancelaria, po analizie sprawy podjęła się reprezentacji i zgłosiła szkodę do ubezpieczyciela. Zakład ubezpieczeń rozpoczął postępowanie likwidacyjne i po 30 dniach wydał decyzję, w której odmówił wypłaty odszkodowania. Ubezpieczyciel stwierdził, że do zdarzenia doszło na skutek niewłaściwego zachowania Poszkodowanej, w postaci nie zachowania należytej ostrożności podczas wsiadania do pociągu. Jego zdaniem wystąpiła zatem jedna z przesłanek wyłączających odpowiedzialność ubezpieczonego.
Kancelaria złożyła odwołanie od tej decyzji, wskazując, że wypadek nie nastąpił z wyłącznej winy Poszkodowanej. W uzasadnieniu tej reklamacji podnieśliśmy, że stopnie pociąg z pewnością były mokre i śliskie. Jest bowiem faktem powszechnie znanym i zgodnym z elementarnymi prawami logiki, że gdy pada deszcz lub śnieg – jak w dniu zdarzenia – nie jest możliwe by schody w pojeździe komunikacji publicznej, których używa duża liczba osób pozostały suche. Na mokrym podłożu poślizgnąć może się każda osoba. Wyłączna wina poszkodowanego zachodzi w przypadku jego niewłaściwego postępowania, rozumianego jako zachowanie bezprawne czy też sprzeczne z ogólnymi zasadami przyjętymi w społeczeństwie. Nawet gdyby przyjąć, że zachowanie Poszkodowanej w postaci poślizgnięcia się przy próbie wejścia do pociągu było przyczyną powstania szkody, to nie jest to wystarczające by zwolnić ubezpieczonego z odpowiedzialności.
Ubezpieczyciel przyjął reklamację, a następnie zmienił swoje stanowisko, przyznając na rzecz Poszkodowanej kwotę 9.000 zł zgłoszenie. Następnie podjęto negocjacje ugodowe, po których Poszkodowana otrzymała łącznie 17.000 zł zadośćuczynienia i odszkodowania za wypadek w pociągu PKP Intercity.
Miałeś wypadek w pociągu? Sprawdź jak możemy Ci pomóc!
Jeżeli chcesz się z nami bezpłatnie skonsultować w sprawie o odszkodowanie za wypadek w pociągu:
- zadzwoń pod numer: 690 453 226
- wyślij wiadomość e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślij wiadomość poprzez WhatsApp
Szybko i bezpłatnie dokonamy analizy sprawy oraz przedstawimy propozycję jej poprowadzenia. Działamy na terenie całego kraju!